14 listopada b.r. ruszyła kampania społeczna Koalicji na Rzecz Walki z Cukrzycą pt. „Znajdź swojego mistrza” z udziałem aktora Michała Milowicza i prof. dr hab. n. med. Leszka Czupryniaka, która jest poświęcona tematyce skutecznej prewencji cukrzycy i jej powikłań.

Kampania ma na celu zwrócenie uwagi na problem niskiej świadomości społecznej dotyczącej cukrzycy typu 2 zarówno wśród osób zdrowych, którzy ignorują wczesne objawy cukrzycy, jak i samych chorych, którzy poprzez złą dietę, brak aktywności fizycznej i niewłaściwe leczenie narażają się na groźne powikłania choroby.

W ramach projektu powstał spot edukacyjny utrzymany w humorystycznej konwencji starych filmów kung-fu, którego celem jest motywacja do walki diabetyków i przypomnienie najważniejszych zasad życia z chorobą. Do projektu zaangażowana aktora Michała Milowicza, który wcielił się w role chorego na cukrzycę, który bezustannie prowadzi walkę z groźnymi przeciwnikami tj. złą dietą, siedzącym trybem życia, niewłaściwym leczeniem i hipoglikemią. Nad bohaterem czuwa Mistrz, który dzięki odpowiedniej motywacji pomaga choremu w skutecznej walce z najgroźniejszymi przeciwnikami, w tę rolę wcielił się prof. Leszek Czupryniak, diabetolog.

Kampania „Znajdź swojego mistrza” powstała z inicjatywy Koalicji na Rzecz Walki oraz organizacji diabetologicznych wchodzących w jej skład: Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego, Polskiej Federacji Edukacji w Diabetologii, Polskiego Stowarzyszenia Diabetyków, Stowarzyszenia Edukacji Diabetologicznej, Towarzystwa Dzieci i Młodzieży z Cukrzycą, Ogólnopolskiej Federacji Organizacji Pomocy Dzieciom i Młodzieży Chorym na Cukrzycę, Mojacukrzyca.org. Mecenasem kampanii jest Novo Nordisk.

Znajdź swojego mistrza!